Wednesday, December 21, 2005

Julekaker

Dette er en julekake. Lypsylen ved siden av illustrerer strørrelsesforholdet. Det er nemlig ikke småkaker det er snakk om når italienere gir hverandre julekaker. Alle må gi en slik kake til alle de har et høflighetsforhold til. Som innvandrer er ikke jeg like rammet, men jeg fikk for eksempel en av husvertinnen, og har selv tenkt å gi en til yndlingsnaboene.Julekake Det skal ikke mye fantasi til for å se for seg at når julaften kommer, sitter alle på et lite lager av disse kakene. Som bildet illustrerer, kan det bli ganske mange kilo kake. Selv ikke et eks-snopefantom som meg klarer å forestille seg at det er mulig å spise opp så mye kake. Det innrømmes riktignok at det hender kakene ender opp med å gå på rundgang, for å redusere oppsamlingsvolumet noe. Allikevel. Jeg mistenker at det ligger en forholdsvis stor mengde kake i søppeldunkene rundtomkring når julen nærmer seg slutten, og at det sitter noen fornøyde, søkkrike kakeprodusenter og gliser fra øre til øre.

4 Comments:

At 4:06 pm, Blogger Benedikte said...

Må bare si at jeg ble veldig overrasket over hvor mye kake jeg er i stand til å putte i meg! Spesielt Pandoro...

Fortsatt god jul :-)

 
At 10:54 pm, Blogger ballerina said...

Takk i like så! :-)

Selv har jeg som eks-snopoholiker utviklet en mild sukkeraversjon, og synes slike kaker blir i overkant søte. Men det tyder kanskje på at du integreres da! :-)

 
At 8:20 pm, Blogger Juan Camilo Barrera said...

Helt utrolig!!!! Det er ganske vanskelig å finne kaker som denne...men ok, hvis jeg kan spise den etter julaften...jeg skal fortelle deg. :)

god jul Laila!!!!!!

 
At 1:05 pm, Blogger ballerina said...

God Jul Camilo!! :-) Hvor er du hen i verden nå?

 

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.