Monday, June 26, 2006

Verdens Største Hest

- Hvor flink er du til å ri da? Vi har nemlig en hest som går fint med engelsk sal, men han kan bli ganske oppjaget hvis han merker at rytteren ikke er kompetent.

Det går vel greit, tenkte jeg. Heller oppjaget hest med engelsk sal enn tykk, tung, stiv amerikansk sal.

Hadde jeg visst at det var snakk om Verdens Største Hest hadde jeg kanskje tenkt meg om to ganger før jeg uttalte meg så eplekjekt. Jeg er 158cm høy. Hesten de kom ut med var sikkert 180cm i mankehøyde. Det var ikke tvil om hvem av oss som ville få gjennomslag i en eventuell uoverensstemmelse. Men nå var det ikke så mange veier tilbake uten å fremstå som pingle, så jeg kløv da opp, ikke helt høy i hatten.

- Det er mulig han sparker litt bakut når vi begynner å galloppere, han har ikke vært så mye på tur i det siste.

Herlig. Oppjaget, ellevill kjempehest. Typisk at jeg nå skulle brekke en fot eller arm slik at sommerens betalte og urefunderbare safari gikk i vasken.

Elefant

...men kjempehesten var snill som et lam stakkars, lystret hvert minste vink. Bedre hest tror jeg faktisk aldri jeg har ridd. Og vi fant da tonen til slutt (i alle fall fant jeg den. Jeg er ennå ikke helt sikker på om at han visste at jeg var med på turen).

Elefantkos

Kosehesten.

8 Comments:

At 12:48 pm, Anonymous Anonymous said...

Fin hest :)

 
At 2:08 pm, Blogger ballerina said...

Aldeles nydelig. :)

 
At 1:11 pm, Anonymous Anonymous said...

Fin og stor, men litt skummel !

 
At 7:45 pm, Anonymous Anonymous said...

du... vet du hvordan man legger til statcounter på flash sider ?

 
At 10:58 pm, Blogger ballerina said...

Lot meg skremme jeg i alle fall. :)

Jeg tror ikke du kan bruke statcounter i flash-sider, siden det er javascript og DOM-basert.

 
At 1:09 pm, Anonymous Anonymous said...

nn riesco a capire quale dei due sei tu...sei quella a sinistra forse coi capelli marroni...

 
At 2:50 pm, Blogger ballerina said...

Va bene che siamo tutte e due tra i più belli dalle nostre specie, e che magari tutta la bellezza si fa sbilanciare un po', ma... Non lo credo!

 
At 2:15 am, Blogger Juan Camilo Barrera said...

fin hest da! du er så vakker...som alltid! fine bilder også!

 

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.