Thursday, June 14, 2007

Tatovert

Jong: Hvis du ikke har planer for kvelden alt, har du lyst til å komme bort til meg en tur? Jeg kan tatovere deg!
Jeg: Hm, tja, jeg vet ikke helt..

Og slik gikk det til at jeg ble tatovert. Jeg har aldri hatt død-og-liv-lyst på en tatovering, har hatt det for meg at det er mye penger for selvtortur, men har samtidig alltid syntes at det er veldig pent. Når jeg har en svak mening om noe er det alltid lett å overtale meg, og nå var det gratis i tillegg, så da lot jeg meg fromt lede inn i torturkammeret.

Jeg tror man kunne hanket inn ganske mange kunder ved å installere lyddemper på tatoveringsmaskinen. En ikke utpreget modig person med relativt lav smerteterskel som vurderer å tatovere seg (uten sammenligning forøvrig) får kanskje ikke det helt store kicket av å høre "rattattatattattatt" fra nålemaskineriet. Hadde man klart å smoothe den ut så den minnet mer om en lett vibrerende mobiltelefon tror jeg det ville gjort susen.

For det var ikke så grusomt vondt som lyden skulle tilsi. Det var vondt, men ikke dødsvondt. Ikke dødsvondt, men heller ingen feststund.

Og ja, det er en sommerfugl. Jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig å se, selv om fotoet er tatt med webcam og litt blury. Her er et nærbilde:
Tatovering closeup

12 Comments:

At 5:16 pm, Anonymous Anonymous said...

Vittig at jeg så denne for et par dager siden: http://www.metacafe.com/watch/602087/tattoo_remover/ (nei, det er ingenting skremmende. Derimot er det litt "skremmende").

-
p-eddy

 
At 10:13 am, Blogger ballerina said...

Haha! Utrolig bra! :D Du har alltid en relevant link på lager du! :-)

 
At 5:04 pm, Anonymous Anonymous said...

stilig tatoo! :)

 
At 12:00 pm, Blogger ballerina said...

Takk! :-)

 
At 8:04 pm, Blogger Solveig said...

fin tattoo, det er ikke det. men jeg er skeptisk til å velge utsmykning som man skal ha hele livet. Hva om tilfeldigvis ditt motiv blir symbol for en organisasjon for tja, si pedofiles rettigheter? eller hvit arisk motstand?

Det Gud skapte bør dessuten ikke besudles, det er vakrere enn det menneskene kan skape, noe disse bildene viser med all tydelighet ;)

 
At 9:21 pm, Blogger ballerina said...

Tja, ikke bare er sannsynligheten for det svært liten, men i verste fall går det an å fjerne den.

Jeg har dessuten lite sansen for Gudsargumentet ditt. Dersom det Gud har skapt er vakrere enn det menneskene kan skape burde dere vel ikke bygge vakre kirker (Guds egne fjell og fjorder er da mye vakrere), gi paver og annet presteskap vakre utsmykninger, klippe håret, bruke sminke, barbere dere, i det hele tatt bruke klær når dere befinner dere i varmere strøk etc.

Forøvrig, som man kanskje kan lese mellom linjene, tror jeg ikke Gud har skapt verken meg eller deg, og bekymrer meg lite over hva jeg måtte besudle i så måte.

 
At 10:40 pm, Blogger Solveig said...

prøvde strengt tatt bare å gi en kamuflert kompliment til den velholdte midjen. hm. jeg må jobbe med det der, skjønner jeg.

 
At 11:52 pm, Blogger SOYUZ1968 said...

Spennende!

 
At 1:53 am, Blogger ballerina said...

Ørjan, den gikk meg hus forbi gitt! Jeg leste en formanende "se så du har ødelagt deg selv og Guds verk". Men jeg ser det nå ja. ;-) Da får jeg heller beklage det noe syrlige svaret..

Soyuz, ja, litt! :-)

 
At 10:31 am, Anonymous Anonymous said...

hvor fandt du tegningen til din tatovering? jeg synes det er rigtig pæn.

 
At 12:09 pm, Blogger ballerina said...

Hyggelig å høre! Jeg fant den i et magasin hos tatovøren. :)

 
At 2:18 pm, Anonymous Anonymous said...

synst denne var nydelig!!vurderer og ta den samme sjøl!!

 

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.